Peugeot 408
Uusi Peugeot 408 nyt ensiesittelyssä
Saatavilla myös lataushybridi
Petomainen olemus. Näyttävä Peugeot 408 omaa veistoksellisen Fastback siluetin. Sen moderni eleganssi huomataan. Korotettu maavara, mutta urheilullinen korilinja on myös aerodynaamisesti edistyksellinen.
- Lataushybridin sähköinen toimintamatka yhdellä latauksella jopa 64 km.
Katso Peugeot 408 hinnasto.
Kiinnostuitko? Soita ja kysy lisää Peugeot-myynnistämme!
- Joensuu 020 7788 007
- Kuopio 020 7788 801
Peugeot 408 muotoilu
Uniikisti muotoiltu takaosa
Auton kori ja pyörän kaarien suojat jatkuvat jyhkeään takapuskuriin, joka leikkaa korin kulmassa ja korostaa perän vastakkaista ja jyhkeää ilmettä. Kyseinen muotoilu auttaa myös häivyttämään takaylityksen, joka mahdollistaa ison tavaratilan. Katon takaosa on optimoitu kahden ”kissankorvan” avulla, jotka luovat ilmalle aerodynaamisen käytävän kohti takaluukun spoileria.
Keulan ilme
Pitkä keula ja uhmakkaasti muotoiltu etumaski korostavat 408:n tyylikkään aggressiivista muotoilua.
LED ajovalot vakiona
Matalan tyylitellyt LED ajovaloissa on hyödynnetty viimeisimpiä teknologioita valotehon saavuttamiseksi näyttävästä muotoilusta huolimatta. Varustetasosta riippuen käytössä on joko Peugeot LED - tai Matrix LED -teknologia.
Uniikki vannemuotoilu
Vanteet täydentävät näyttävän uutuuden. Vannekokoja on saatavilla aina 20" asti. Huipulle asettuu geometrisen designin omaavat 20" vanteet, jotka keräävät huomion sekä paikallaan että liikkuessaan.
Käyttöön suunniteltu
Näyttävästi muotoiltu ja urheilullinen, käytännöllisyyttä unohtamatta. Korotettu maavara sekä korin ja pyöränkaarien suojat ovat hyödyllisiä niin mökkitiellä kuin talvisissa ajotilanteissakin.
Peugeot 408 Cockpit
PEUGEOT I-COCKPIT®
Peugeot i-Cockpit® -ohjaamon korkeatasoinen ergonominen ajoasento tarjoaa ainutlaatuisen ja intuitiivisen ajoelämyksen entistäkin mukavammin ja turvallisemmin. Kompakti monitoimiohjauspyörä tarjoaa näppärää käsiteltävyyttä. Monipuolisesti personoitava digitaalimittaristo on sijoitettu korkealle, minkä ansiosta Sinun ei tarvitse siirtää katsettasi liikenteestä.
Juhlalliset takatilat
Takatilat ovat erityisen avarat. Jalkatila tarjoaa takamatkustajille riittävästi tilaa jopa jalkojen venyttelyyn etuistuinten alla. Takaistuimet on muotoiltu niin, että sekä istuinosa että istuimen kulma tarjoavat matkustajille mahdollisimman paljon tilaa ja hyvän matkustusmukavuuden.
Muokattavissa kuten haluat
Uudessa Peugeot 408:ssa on täysin uudet, virtuaaliset i-Toggle -ohjaimet vakiona. Kosketysnäytön alle sijoitetut ohjaimet ovat esteettisesti näyttävät ja ainutlaatuiset. Entistä mukavamman ja turvallisemman matkanteon takaamiseksi jokainen i-Toggle -ohjain on personoitavissa suosikkitoiminnon tuomiseksi keskusnäyttöön .
Seesteinen matkustusympäristö
Matkustusmukavuuden lisäämiseksi voit valita:
- Muokattava LED -tunnelmavalaistus
- Focal® Premium HI-FI -äänentoisto
Nautinnollista matkantekoa
Nauti materiaaleista ja viimeistelystä, joka ylittää odotuksesi. 408 on saatavilla myös AGR -istuimella, istuimien hierontatoiminnoilla ja lämmitettävällä ohjauspyörällä viimeistelemään ajokokemuksesi.
Monipuolista liitettävyyttä
Etuistuinten välissä olevassa keskikonsolin kaaressa sijaitsee puhelimen langattoman latauksen alue. Loput konsolista on pyhitetty kokonaisuudessaan säilytystiloihin ja käytännöllisyyteen: keskikyynärnoja, kaksi USB-C-pistoketta (lataaminen/data), kaksi isoa mukitelinettä sekä jopa 33 litraa erikokoisia säilytystiloja. Auton keskikonsolista löytyy lisäksi kaksi USB-C-pistoketta takamatkustajille.
Teknologiat
Ajoavustimet kuin ylemmästä luokasta
Peugeot 408 tarjoa kattavan listan viimeisimmän sukupolven ajoavustinjärjestelmiä, joihin kerätään tietoa 6 kameran ja 9 tutkan avulla. Ne tekevät ajamisesta ja matkustamisesta turvallisempaa sekä sujuvampaa. Osa järjestelmistä on tuotu suoraan ylemmistä autoluokista, kuten Night Vision -pimeänäkökamera ja aktiiviset ajoavustimet.
Peugeot i-Connect Advanced
Peugeot i-Connect Advanced tarjoaa kokonaisvaltaisen tietoviihdejärjestelmäkokemuksen. Se on varustettu tehokkaalla TomTom Connected -navigaatiojärjestelmällä. Kartta näytetään koko 10-tuumaisen näytön leveydeltä ja on helppo lukea. Järjestelmä voidaan päivittää etäpäivityksillä.
Puhelimen peilaustoiminto tietoviihdejärjestelmän näyttöön toimii nyt myös langattomana, ja jopa kaksi puhelinta on mahdollista kytkeä samanaikaisesti Bluetooth-yhteydellä autoon. Neljä USB-C-pistoketta täydentää Peugeot 408:n liitettävyyden.
Lataushybridit
Saatavilla kahtena lataushybridinä:
- 81 kW sähkömoottori
- 8-vaihteinen automaattivaihteisto e-EAT8
- PureTech bensiinimoottori joko 132 kW (180 HV) tai 110 kW (150 HV) tehoisena
Lataaminen
Peugeot 408 lataushybridissä on vakiona tehokkaampi 7,4 kW sisäinen ajoneuvolaturi (1-vaihe), joka lyhentää erityisesti asiointilatauksen aikaa.
Arvioidut latausajat:
- 7,4 kW:n teholla (1x32 A) auton akku latautuu täyteen 1 tunnissa ja 55 minuutissa.
- 16 A -sulakkeella autoa ladataan yhdestä vaiheesta 3,7 kW:n teholla, jolloin akku latautuu täyteen 3 tunnissa ja 50 minuutissa.
- Tavallisesta kotitalouspistorasiasta ladattuna (8 A) akku latautuu täyteen 7,5 tunnissa.
Bensiinimoottori
PureTech 130 EAT8 -bensiinimoottori on aina varustettu 8-vaihteisella automaattivaihteistolla. Moottori on varustettu StopGo -teknologialla, joka säästää polttoainetta ja Co2 -päästöjä
Peugeot 408 lataushybridi
Jarrutusenergian talteenotto
Uuden Peugeot 408 HYBRIDin jarrutusenergian talteenottojärjestelmä mahdollistaa energian talteenoton jarrutuksen tai vauhdin hidastumisen aikana. Hidastusenergia, joka normaalisti menetetään bensiini- ja dieselmoottoreissa, lataa Peugeot 408 HYBRIDin akkua.
Tämän ansiosta kuljettaja voi ladata korkeajänniteakkua ja pidentää auton sähköistä toimintamatkaa. Jarrutustoiminto voidaan aktivoida vaihteenvalitsimen B-painikkeesta, jotta auton nopeus hidastuisi jarrupolkimeen koskematta. Toimiessaan moottorijarrutuksen tapaan se lataa akkua.
Optimoi sähköinen toimintamatka
Ajotilan valinta:
- Sähköinen ajotila: 100% sähköinen ajotila. Sähköinen ajotila on oletustilana autoa käynnistettäessä.
- Hybridi: Sähkömoottorin ja polttomoottorin vuorottelu energioiden optimisoiseksi
- Sport: Käyttää kaiken polttomoottorin ja sähkömoottorin tehon maksimaalisen dynaamisen suorituskyvyn aikaansaamiseksi
Litiumioniakku (240-400V)
- Akun kapasiteetti on 12,4 kWh sijoitettuna takaistuimien alle, eli se ei vaikuta tavaratilan tilavuuteen tai matkustajien jalkatilaan.
- e-SAVE -toiminnon ansiosta kuljettaja voi säästää sähköenergiaa ja käyttää sen haluamanaan ajankohtana. Hyödyllinen ominaisuus polttomoottoreilta rajoitetuilla vyöhykkeillä.
- Akulle myönnetään 8 vuoden tai 160 000 km takuu (vähintään 70% akun latauskapasiteetista jäljellä).