Mercedes-Benz eVito

Mercedes-Benz eVito Uusi täyssähköinen eVito. Virtaa jokaiseen päivään.

Mercedes-Benz eVito

Uusi täyssähköinen eVito. Virtaa jokaiseen päivään.

Kun työ kutsuu, Vito vastaa – nyt myös sähköisenä. Uuden etuvetoisen eViton mukavuus, turvallisuus ja toiminnallisuus ovat tuttua Vitoa, mutta ajokokemus on paikallisesti päästötön ja lähes äänetön. Erityisen hyvin se sopii kaupunkikäyttöön. Auton lisäksi saat meiltä kaiken, mitä tarvitset sen liikkeellä pitämiseen. Käytössäsi on kattava eVans-ekosysteemi, joka sisältää lataus- ja huoltopalveluiden lisäksi monia etuja ja arjen sujuvuutta parantavia ratkaisuja, kuten maksuttoman eVans-huolenpitosopimuksen.


Mallissa vakiovarusteina mm.

  • Sähkösäätöiset ja lämmitettävät ulkopeilit
  • Tempmatic-ilmastointi automaattisella lämpötilan säädöllä
  • Kolmen vuoden huolenpitosopimus (max 160 000 km)
  • Peruutuskamera

 

Kysy lisää Mercedes-Benz myynnistämme!

 

Tutustu Mercedes-Benz eVito hinnastoon.

 


 

Jopa 150 km:n 1,2 toimintamatka.

eVito-pakettiauton toiminnallisuus, turvallisuus ja mukavuus ovat tutulla Mercedes-Benz Viton tasolla. Erittäin tehokkaan sähkömoottorin enimmäisteho on 85 kW (116 hv) [eVito-pakettiauto hyötyajoneuvorekisteröinnillä (N1). Virrankulutus yhdistetyssä testisyklissä A2-koripituudella 26,8 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km]1 [*] ja enimmäisvääntömomentti 295 Nm.

Jopa 150 km:n1,2 toimintamatkallaan eVito-pakettiauto sopii ennen kaikkea matkoihin kaupunkiympäristössä. Käytettävissä oleva akkukapasiteetti on 35 kWh, ja akun voi ladata enintään 7,4 kW:n latausteholla noin 6 tunnissa3 0:sta 100 prosenttiin. Sähköinen voimalinja ei rajoita tilavuudeltaan jopa 6,6 m³:n tavaratilaa millään tavoin.
 

1 - Toimintamatka on määritetty asetuksen 2017/1151/EU perusteella (WLTP yhdistetty). Toimintamatka riippuu mm. auton kokoonpanosta, erityisesti huippunopeusrajoituksen valinnasta.

Todellinen toimintamatka riippuu lisäksi mm. yksilöllisestä ajotavasta, tie- ja liikenneolosuhteista, ulkolämpötilasta, ilmastointilaitteen/lämmityksen käytöstä jne. ja saattaa poiketa ilmoitetusta.

2 - WLTP-mittaus nopeudenrajoittimella 80 km/h (MK5)

3 - Akun latauksen kesto riippuu latausinfrastruktuurista ja olosuhteista.

 


 

Mahdollisimman tehokasta sähköenergian käyttöä.

Ennakoiva ajotapa takaa mahdollisimman tehokkaan energiankäytön. Sitä tukee kolme ajo-ohjelmaa ja neljä energian talteenoton tasoa, jotka optimoivat virrankulutuksen ja sen myötä toimintamatkan. Kolme ajo-ohjelmaa ”E+”, ”E” ja ”C” ovat valittavissa ajo-ohjelmakatkaisimella, neljä energian talteenoton tasoa ”D–”, ”D”, ”D+” ja ”D++” ohjauspyörän vaihdevivuilla. Rekuperointi tarkoittaa liike-energian talteenottoa auton jarrutuksen yhteydessä. Esimerkiksi alamäessä ajettaessa moottorijarrutus lataa akkuja, sen sijaan että liike-energia menisi hukkaan.

Korkeajänniteakun voi ladata täyteen 6 tunnissa.1

Korkeajänniteakuston, jonka käytettävissä oleva kapasiteetti on 35 kWh, saa ladattua seinälatauspisteellä tai latauspisteellä 0:sta 100 prosenttiin noin 6 tunnissa1. Lataustavan 3 latausjohdolla ja tyypin 2 autopistokkeella vaihtovirta siirtyy enintään 7,4 kW:n latausteholla (2 vaihetta x 16 A tai 1 vaihe x 32 A) latauslaitteesta autoon. Vakiovarusteena 5 metrin latausjohto, lisävarusteena saatavana 8 metrin pituisena.

Jos käytettävissä ei ole seinälatauspistettä, akun saa ladattua myös kotitalouspistorasiasta*. Asianmukaiset latausjohdot ovat saatavilla Mercedes-Benz-jälleenmyyjältä.

*Suosittelemme lataamista kotitalouspistorasiasta vain poikkeustapauksissa. Sähköalan ammattilaisen on tarkistettava pistorasian kunto ennen lataamista.

 


 

Sen tavaratilalla on painoarvoa: eVito-pakettiauto.

eVito-pakettiautoon mahtuu paljon, eikä se vähästä hetkahda. Se on vaativien tehtävien ammattilainen ja sopii erinomaisesti yritysten ympäristöarvojen korostamiseen. Sen erikoisosaamista on kuorman kuljetus. Runsaista sisätiloista huolimatta auton korkeus on alle 2 metriä, joten sillä voi ongelmitta ajaa useimpiin autotalleihin, pysäköintitaloihin, maanalaisiin pysäköintihalleihin ja autonpesulaitteistoihin.

 

Hyvin suojattu korkeajännitejärjestelmä.

Mercedes-Benzin sähkökäyttöiset pakettiautot suoriutuvat vaativista auto- ja törmäystesteistä. Näin ollen ne ovat turvallisuudenkin suhteen esimerkillistä Mercedes-Benz-tasoa.

Voimansiirtolinja, korkeajänniteakku ja korkeajännitejohdot on suojattu hyvin. Kaikki korkeajännitejohdot on huolellisesti eristetty. Jos törmäystunnistimet havaitsevat vakavamman onnettomuuden, auto kytketään välittömästi ja automaattisesti jännitteettömäksi.