Etusivu Uudet autot Mercedes-Benz - Uudet autot Mercedes-Benz G-sarja - Ajankohtaista Wetterillä

Mercedes-Benz G-sarja

Uusi Mercedes-Benz G-sarja.

Vahvempi kuin aika.

Kauan sitten insinöörit Grazissa kehittivät uuden DNA-tyypin. Maasturin DNA:n - ikoninen, vankka ja lähes katoamaton. He suunnittelivat osia, joiden toiminnot ovat tähän päivään saakka samalla tavalla täyttäneet tehtävänsä. Rakenneosia, jotka sukupolvien yli ovat muodostaneet aivan oman luonteensa.

 

Maastoajo-ominaisuudet - korkein mahdollinen.

  • Maksimaalinen kahluusyvyys 70 cm
  • Sallii jopa 70 %:n kallistumat
  • Nousukyky peräti 100 % sopivissa olosuhteissa
  • Ylityskulma 25,7 %
  • Lähestymis- ja jättökulma edessä: 30,9°
  • Lähestymis- ja jättökulma takana: 29,9°
  • Maavara jopa 24,1 cm

 

 

Maastoajo-ominaisuudet - lisää teknologioista.

100 % tasauspyörästöjen lukot.

G-sarjassa on kolme 100 prosentin tasauspyörästön lukkoa: tarrainlukot etu- ja taka-akselin tasauspyörästöjen lukoissa ja lähes 100 % lukittava lamellikytkin jakovaihteistossa. Ne voidaan lukita erityisen vaikeasta maastosta selviytymistä varten, jolloin ääritilanteessa vain yksi pyörä on pitävällä alustalla. Kolmen tasauspyörästön lukitseminen tarkoittaa että kaikki neljä pyörää pyörivät samalla kierrosluvulla – riippumatta siitä, millainen pito kullakin pyörällä on. Tällöin ne pyörät, jotka ovat pitävällä ajoalustalla, voivat välittää eteenpäin vetävää voimaa ajoalustaan ja varmistaa etenemisen. Lukot tulee kytkeä vain tasaisella alustalla tällöin heikentyvien ohjausominaisuuksien takia sekä ennen kaikkea voimansiirtolinjan vaurioiden välttämiseksi. Tasauspyörästöjen lukon katkaisimen käyttö kytkee järjestelmät kuten ESP, ABS ja kuljettajan avustinjärjestelmät pois päältä.

 

Tikapuurunko

Vaikeassa maastossa pärjää vain sisulla. Siellä ei ole luopumisia, ei väistymisiä. Siellä vaaditaan luonnetta. Ja luonteen vahvuus on juuri selkärangassa. Se on G-sarjassa aina ollut erittäin vankka tikapuurunko. Tikapuurunko on valmistettu jopa 3,4 millimetrin paksuisesta teräslevystä, ja se soveltuu merkittävästi paremmin kovaan maastokäyttöön kuin itsekantavat korit. Sen lisäksi huolehtii alustasta ja ajoradasta syntyvien äänten vähäisemmästä melutasosta sisätilassa ja varmistaa siten lisää ajomukavuutta.

 

Low Range

Vaikeimmatkaan olosuhteet eivät pysäytä uutta G-sarjaa. Maastovälityksen ansiosta 9G-TRONIC-vaihteiston vaihdealueet mukautuvat ajoon maastossa ja ylämäessä. Heti kun kytkinpainike LOW RANGE keskikonsolissa aktivoidaan, vääntömomentit pyörissä nousevat. Näin mahdollistetaan ajo erittäin vaikeassa maastossa, liikkeelle lähtö hyvin jyrkissä ylämäissä sekä ajo alamäkeen huomattavasti lisätyllä jarrutusvaikutuksella.

 

 

Auton design - parannettu, ei muutettu.

Ulkopuoli - ikoninen muotoilu.

Suunnilleen 40 vuotta sitten syntyi G-sarjan ainutlaatuinen DNA. Ikoniset elementit, jotka ovat antaneet ja antavat sille vielä tänäänkin ainutlaatuisen ulkonäön.

Sen toiminnallinen, vankka keula on säilyttänyt luonteensa jo vuosikymmenten ajan. Sivunäkymää hallitsevat selkeät linjat ja suuret tasaiset pinnat. Kahdet kookkaat takaikkunat ja takaoveen tyylikkäästi näkyville jätetty varapyörä ovat autolle tuttuja tunnusmerkkejä. Selkeästi erottuvat pyöränkoteloiden verhoukset sekä leveä raideväli varmistavat jämäkän olemuksen.

 

Sisätila - loputonta tilavuutta.

Uudistuneen G-sarjan ulkopuolen näyttävä tyyli jatkuu täysin uusitussa sisätilassa. Sisätilan muotokieli ja mittasuhteet tekevät selväksi, että kyseessä on uusi G-sarja: itsevarma, kantikas, ikoninen.

Aivan kuin luonto olisi toiminut mallina uuden G-sarjan tilavaa sisätilaa luotaessa. Auto ei tingi mukavuudesta edes kaikkein epämukavimmassa ajoympäristössä. Uuden tilakonseptin ansiosta uusittu G-sarja tarjoaa kaikille matkustajille suurenmoisen miellyttävät tilat.

 

 

Ylivoimainen. Tielläkin.

Uuden G-sarjan edistyksellinen akselirakenne ja tarkka ohjaus varmistavat aiempaa paremmat ajo-ominaisuudet maantiellä.

 

Hallitsee kaiken yläpuolella.

Se, joka uskoo uuden G-sarjan olevan vain maastossa omassa elementissään, erehtyy pahasti. Myös tiellä tulee nopeasti selväksi, että tämä Offroader ei tunne kompromisseja. Tien päällä dynamiikka ja mukavuus saavat aivan uuden tason ja nostavat ajamisen ilon sellaisiin sfääreihin, joihin G-sarjan kuljettajat ovat jo kauan tottuneet maastossa.

G-sarja yhdistää vastakohtia. Ylellisyys tapaa seikkailun ja yhdistyy suojatuksi karheudeksi. Sisätilassa korkealaatuiset materiaalit ja vaativa arvokkuus nostavat tunnelman aivan erityiselle tasolle. Uusi Comand Online tukee kuljettajaa lisätoiminnoilla, jotka helpottavat huomattavasti jokaista ajoa. Tunnelmavalaistus tarjoaa 64:ään valittavissa olevaa sävyä sisätiloihin, ja valinnainen Burmester® Surround-Soundsystem hemmottelee matkustajia korkealaatuisella ja intensiivisellä kuunteluelämyksellä.

Samalla autossa on merkittävästi enemmän tilaa kaikille matkustajille. Uudet istuimet, jotka on verhoiltu hienoimmalla nappanahalla, välittävät turvallisuuden- ja hyvänolontunteen ja lisävarusteena saatava hierontatoiminto huolehtii rentoutumisesta niin kaupungeissa kuin kaukana maaseudullakin.

 

 

Lisää maantieajon ominaisuuksista.

9G-TRONIC.

Tämä automaattivaihteisto vie taloudellisuuden, mukavuuden ja dynaamisen ajettavuuden aivan uudelle tasolle yhdeksän vaihteen avulla. Vaihteisto vaihtaa vaihteet uskomattoman sulavasti ja huomaamattomasti. Samalla 9G-TRONIC auttaa pienentämään polttonesteen kulutusta.

Se on premium-autojen segmentissä maailman ensimmäinen 9-vaihteinen automaattivaihteisto, jossa on hydrodynaaminen momentinmuunnin. Vaihteiden laajempi porrastus mahdollistaa moottorin kierroslukutason laskemisen. Kun käsittelyominaisuudet ovat totuttuun tapaan erinomaiset, ajomukavuus kasvaa ja melutaso alenee. Koska 9G-TRONIC-automaattivaihteisto voi hypätä useiden vaihteiden yli alaspäin vaihdettaessa, se varmistaa voimakkaat ja nopeat kiihdytykset.

 

Alusta, jossa adaptiivinen iskunvaimennus.

Kuljettaja voi valita, käyttääkö mukavuuspainotteista vai urheilullista iskunvaimennusta ("Comfort" ja "Sport"). Ajo-olosuhteista riippuen ESP® saattaa lisäksi valita jäykän iskunvaimennuksen kuljettajan toiveiden mukaan.

 

Akseliarkkitehtuuri.

Uusi etuakseli on suunniteltu kaksoistukivarsiakselistoksi erillispyöräripustuksella ja joustintuella, ja se huolehtii siten myös vaikeimmissa maasto-olosuhteissa tarvittavasta pidosta. Uusi erillispyöräripustus mahdollistaa tarkemman pyöräohjauksen ja siten G-sarjan paremman hallittavuuden. Taka-akseliin kuuluu erittäin vankkatekoinen jäykkä akseli, joka kannattaa alustaa ja koria. Jäykkä akseli on yhdistetty kahdella alemmalla ja kahdella ylemmällä pitkittäistukivarrella tikapuurunkoon, ja se huolehtii myös vaikeimmissa maasto-olosuhteissa ja aina maaperän mukaan tarvittavasta pidosta. Akseliarkkitehtuurin ansiosta ajomukavuus paranee tuntuvasti sekä maasto- että maantieajossa.

 

Erillispyöräripustus.

Uusi etuakseli on suunniteltu kaksoistukivarsiakselistoksi erillispyöräripustuksella ja joustintuella, ja se huolehtii siten myös vaikeimmissa maasto-olosuhteissa tarvittavasta pidosta. Uusi erillispyöräripustus mahdollistaa tarkemman pyöräohjauksen ja siten G-sarjan paremman hallittavuuden.

 

 

AGILITY CONTROL -alusta.

Tämä alusta, jossa on selektiivinen, passiivinen iskunvaimennus, huolehtii erinomaisesta ajomukavuudesta parantamalla vierintäominaisuuksia, iskunvaimennusta ja ajovakautta tieolosuhteiden mukaan.

Selektiivinen iskunvaimennus pienentää vaimennusvaikutusta iskujen ollessa pieniä ja parantaa siten ajomukavuutta ja suuntavakautta. Kun autoon kohdistuu puolestaan voimakkaampia iskuja huonolla tienpinnalla, passiivisen iskunvaimennuksen koko vaikutus hyödynnetään täysin ja auto vakautuu voimakkaammin.

 

Elektroninen nelivetoluistonesto 4ETS.

Tämä automaattinen järjestelmä voi määrätyllä nopeusalueella jarruttaa itsenäisesti ja estää siten yksittäistä vetävää pyörää pyörimästä tyhjää liikkeellelähdössä tai kiihdytyksessä tai estää vetäviä pyöriä pyörimästä hetkellisesti tyhjää kaarteissa.

 

Adaptive Brake.

Jarrujärjestelmä lisää ajomukavuutta ja turvallisuutta. Perustoimintona lukkiutumattomat jarrut (ABS) auttavat hallitsemaan turvallisesti kriittisiäkin jarrutusliikkeitä, toisaalta se taas tukee mukavuustoimintoja, kuten esimerkiksi mäkilähtöavustinta.

Mäkilähtöavustin estää alamäessä auton vierimisen taaksepäin, kun jalka siirretään jarrupolkimelta kaasupolkimelle. Toiminto "esitäyttö" huolehtii siitä, että jarrupalat asettuvat jarrulevyihin heti, kun kuljettaja nopeasti nostaa jalan kaasupolkimelta. Näin voitettu aika voi lyhentää jarrutusmatkaa.

Kosteissa olosuhteissa kuivaksi jarrutus -toiminto poistaa automaattisesti vesikerroksen jarrulevyistä jarrujen reagointiajan vähentämiseksi. Hold-toiminto mahdollistaa auton pitämisen paikoillaan ilman, että jarrupoljinta täytyy jatkuvasti painaa.

 

Dynamic Select.

DYNAMIC SELECT -katkaisimen kevyellä painalluksella voi valita erityisen mukavan, urheilullisen, taloudellisen tai yksilöllisen toimintaluonteen välillä. Tällöin ohjausjärjestelmän, moottorin (sisältäen pakokaasuläpät), vaihteiston, ECO-start-stop-toiminnon, ESP®-järjestelmän, avustinjärjestelmien ja alustan ominaisuudet sopeutuvat valitun ajo-ohjelman mukaan.

Yhteensä valittavissa on viisi ajo-ohjelmaa: Comfort, Sport, Sport+, Individual ja Eco, jotka kuljettaja voi valita keskikonsolissa olevalla kierrettävällä katkaisimella. Neljän esiasetetun ajo-ohjelman lisäksi kuljettaja voi koota Individual-ajo-ohjelman omien toiveidensa mukaisesti.

 

 

Lisää sisätilan mukavuudesta ja multimediasta.

Aktiivinen monisäätöistuinpaketti.

Aktiivisten monisäätöistuimien sisällä olevien ilmatyynyjen ja ristiseläntuen avulla saavutetaan erinomainen istuinmukavuus ja sivuttaistuki. Istuimissa on hierontatoiminto ja ajodynamiikkatoiminto. Kahdeksan hierontaohjelmaa on käytettävissä hyvän olon lisäämiseksi. Tästä syystä selän hyvinvointia edistävä saksalainen yhdistys (Aktion Gesunder Rücken - AGR) suosittelee niitä. Hierontaohjelmat lisäävät hyvän olon tunnetta automatkalla – kuumakivihieronnan periaatteen mukaisesti myös lämmön vaikutuksella.

Aktiivi-monisäätöistuinpaketin osa kuljettajalle ja etumatkustajalle:

  • Aktiivinen monisäätöistuin edessä, jossa dynamiikkatoiminto ja hierontatoiminto
  • Sähköisesti säädettävä ristiseläntuki, jota voi mukauttaa kahden ilmakammion avulla
  • Hierontatoiminto selkänojan 14 ilmakammion avulla
  • Hierontatoiminto neljällä ilmakammiolla istuinosassa
  • Hierontalämmityskentät selkärangan alueella
  • Nopeasti reagoiva istuinlämmitys Plus ja istuintuuletus
  • Istuimien sivuosat mukautetaan ilmakammioiden avulla

 

Tunnelmavalaistus 64 värillä.

Tunnelmavalaistus korostaa sisätilaa kuin taideteosta. Sen kymmenen värimaailmaa tehostavat teknisesti modernia ilmapiiriä ja jäsentävät tilaa. Dynaamisessa käyttötilassa värit vaihtelevat. Tunnepitoinen vaikutus: värit ilmaisevat lämpötila-asetusta.

Futuristisen näköiset HD-tarkkuuksiset näytöt, tarkoin valikoidut materiaalit, runsas tilantuntu – tunnelmavalaistus asettaa G-sarjan auton sisätilan poikkeuksellisen ilmapiirin vielä aivan uudelle tasolle, jopa pimeällä ajettaessa. Tunnelmavalaistuksen epäsuora LED-valaistus hyväilee somiste-elementtejä ja korostaa sisätilaa kuin taideteosta ‒ yhdistäen eri värejä erilaisiksi värimaailmoiksi.

Värimaailmat voidaan hetkellisesti korvata erikoisefekteillä – esimerkiksi tervehtimistoiminto auton ovia avattaessa. Ilmastointi käyttää myös tunnelmavalaistusta osoittamaan, säädetäänkö lämpötilaa lämpimämmälle vai kylmemmälle. Ledien kirkkautta voidaan säätää viisiportaisesti ja neljällä eri alueella: keskusnäytön alue, etuistuinten alue, takatila ja koko himmennysvyöhyke. Näin tunnelmavalaistus käyttää valon positiivisia vaikutuksia hyvinvoinnin edistämiseksi ajomatkan aikana. Niinpä tunnelmavalaistus on merkittävä osa ENERGIZING Comfort -järjestelmää ja sen räätälöityjä ohjelmia.

 

Ilmastointiautomatiikka Thermotronic.

Tässä ilmastointiautomatiikassa on kolmialuesäätö ja kolme ilmastoinnin käyttötilaa, joten sisätilojen lämmityksessä, tuuletuksessa ja jäähdytyksessä toteutuu erinomainen yksilöllisyys. Kuljettaja ja matkustaja voivat säätää mieluisan lämpötilan ja ilmansuuntauksen omille istuimilleen. Lämpötila ja ilmansuuntaus voidaan säätää erikseen takatilaan.

Thermotronic pitää automaattisesti kunkin alueen lämmityksen tai jäähdytyksen halutulla tasolla. Sen mahdollistavat lukuisat tunnistimet, jotka mittaavat sisä- ja ulkolämpötilan lisäksi auringonpaisteen voimakkuutta. Ilmanlaadun tunnistin valvoo auton sisätilaan otettavan ilman haitta-ainepitoisuutta. Jos tunnistuksessa havaitaan haitallisia aineita, järjestelmä kytkee sisäkierron automaattisesti päälle. Lisäksi raitisilma- ja aktiivihiilisuodatin parantaa ilman laatua auton sisätilassa. Sisään otettavasta ilmasta suodatetaan likaa, pölyä ja siitepölyä sekä epämiellyttäviä hajuja. Jos autossa on sade- ja valotunnistin, ikkunoiden huurtumista estetään tehokkaasti ikkunoiden lämpötila- ja kosteustunnistimilla. Ne tarkkailevat huurtumisriskiä.

 

Istuinlämmitys kuljettajalle ja etumatkustajalle.

Kylminä päivinä kuljettajan ja etumatkustajan istuimien lämmitys tarjoaa nopeasti miellyttävää lämpöä. Kuljettaja ja etumatkustaja voivat kumpikin valita napin painalluksella jonkin kolmesta lämmitystehosta.

 

Takaistuinten lämmitys.

Takaistuinten istuinlämmityksen avulla voit pian nauttia miellyttävästä lämmöstä, jos istuudut takaistuimelle vaikkapa kylmänä talvipäivänä. Uloimmilla paikoilla istuvat matkustajat voivat valita napin painalluksella jonkin kolmesta lämmitystehosta. Lämmitys kytkeytyy lämpenemisen myötä automaattisesti pienemmälle teholle ja pois päältä.

 

Takaistuimen käännettävät selkänojat.

Takaistuimen selkänojat voidaan kääntää erikseen eteen osina 1/3 ja 2/3. Pitkien esineiden kuljetusta varten takaistuimen kyynärnojan yläpuolella on käytännöllinen läpikuormausluukku.

 

Sähkösäätöiset etuistuimet.

Pääntuet ja etuistuinten etäisyyssäätö, istuinten korkeus ja selkänojan kaltevuus ovat sähkötoimisesti säädettäviä. Täysin sähkötoiminen nelisuuntainen istuinsäätö lisää mukavuutta ja turvallisuutta.

 

Autopuhelinvarustus.

Tämän varusteen avulla matkapuhelimen voi liittää autoon Bluetooth® SAP -profiilin (SIM Access Profile) kautta tai sitä voi käyttää suoraan laittamalla SIM-kortin SIM-korttipaikkaan. Matkapuhelimen kuuluvuus on paras mahdollinen, koska puhelin käyttää auton ulkopuolelle asennettua antennia.

 

 

Burmester® Surround Soundsystem -äänentoistojärjestelmä.

15 suurtehokaiutinta, 10-kanavainen DSP-vahvistin kokonaislähtöteholtaan 590 wattia sekä autoon täydellisesti sovitettu vahvistin- ja kaiutinjärjestelmä varmistavat Burmesterille ominaisen ensiluokkaisen miellyttävän soinnin. Surround-toiminto ja äänen optimointi luovat intensiivisemmän kuunteluelämyksen, josta voi nauttia niin etuistuimilla kuin takanakin.

Erinomaisen äänen ohella laadukkaat jaloteräspaneelit korostavat sisätilan ylellistä ilmettä. Vaikuttavaa kuuntelukokemusta voi parantaa entisestään lisävarusteilla. Surround-toiminto luo virtuaalisen tilasoinnin, jolla se maksimoi tilan vaikutuksen. Etu-/takaoptimoinnilla voi säätää äänen erityisesti etu- tai takaistuimille. Ajomelukompensaatiotekniikan (VNC) ansiosta äänentoiston laatutaso säilyy ajomelusta huolimatta, jolloin paras mahdollinen musiikkinautinto on taattu joka hetki – olitpa sitten moottoritiellä tai kaupungin kaduilla.

 

Comand Online.

COMAND Online täyttää kaikki informaatioon, navigointiin ja kommunikaatioon liittyvät toiveet. Tiedot näytetään multimediajärjestelmän tarkkapiirtoisessa 12,3 tuuman medianäytössä. Kiintolevynavigointi opastaa sinut nopeasti kohteeseesi Live Traffic Information -palvelun[1] lähes reaaliaikaisten liikennetiedotusten avulla.Topografinen 3D-karttaesitys on helppolukuinen. Kuljettaja saa halutessaan näyttöön realistisia kuvia rakennuksista, 3D-karttarotaatioita tai satelliittikuvia.

COMAND Online tuo internetin autoon: Mercedes-Benz-sovellukset[2] – esimerkiksi sääolosuhteiden tarkistukseen, internetradion kuunteluun tai erikoiskohteiden hakuun – ovat myös käytettävissä ajomatkan aikana. Jopa kolme matkustajaa voi käyttää internetiä läppärillään tai tabletillaan WLAN-tukiaseman kautta ‒ ilman omaa SIM-korttia.

Älypuhelimet voidaan integroida auton multimediajärjestelmään Android Auton tai Apple CarPlayn™ avulla. Muita liitäntämahdollisuuksia ovat Media Interface iPodille® tai iPhonelle®, MP3-soittimille tai ulkoisille tietolähteille, kaksi USB-liitäntää, Bluetooth®-yhteys, jossa handsfree-toiminto ja musiikin audiostreaming-suoratoistotoiminto, sekä SDHC-korttipaikka.

[1] Tämä palvelu on jo saatavana monissa Euroopan maissa, ja se on saatavissa maksutta ensimmäisten kolmen kuukauden ajan. Liitä autosi Mercedes me -käyttäjätiliisi, jotta voit hyötyä kolmen vuoden maksuttomasta kaudesta. Voit myöhemmin jatkaa palvelun käyttöä Mercedes me -portaalissa maksua vastaan.
[2] Oikeus tehdä muutoksia integroituihin Mercedes-Benz-sovelluksiin pidätetään.

 

Älypuhelimen integrointi.

Tämä paketti mahdollistaa vastaavalla käyttöjärjestelmällä varustettujen yhteensopivien älypuhelimien integroinnin autoon Apple CarPlayn™ ja Android Auton kautta sekä esimerkiksi niiden puheohjauksen. Järjestelmä tukee valikoituja sovelluksia, joista esimerkkinä on navigointi.

Siten käyttö ajon aikana on mahdollista. Yhteys älypuhelimeen mahdollistaa pääsyn uusimpiin ohjelmiin ja tietoihin, kuten navigointi ja liikennetilannetiedot, mediat (streaming ja IP-radio) sekä yhteystiedot, puhelin/FaceTime ja viestitoiminto. Jotta kuljettajan huomiokyky ei herpaannu ajon aikana, ei kaikkia älypuhelimen sisältöjä näytetä autossa.

 

TV-viritin.

TV-viritin mahdollistaa tv:n katselun autossa. Kuvanlaatu on erinomainen ja kanavavalikoima laaja. TV-viritin mahdollistaa standardilla DVB-T tai DVB-T2 lähettävien digitaalisten televisiokanavien katsomisen, sekä salattujen kanavien vastaanoton CA-liitännän ansiosta vastaaville CI+-moduuleille.

 

Widescreen Cockpit.

Mittariston tiedot voidaan muiden tietojen ohella näyttää vieläkin monipuolisemmin Widescreen Cockpitin medianäytössä keskikonsolin yläpuolella. Sen tarkkapiirtoisen 12,3 tuuman näytön ja kolmen näyttötyylin ansiosta auton päätoiminnot esitetään havainnollisesti ja selkeästi.

 

Touchpad-kosketuslevy ja monitoimiohjain.

Comand Onlinen toimintoja voidaan ohjata Touchpad-kosketuslevyllä yhden tai useamman sormen kosketuseleillä. Tämä lisäsyöttömahdollisuus (Comand-monitoimiohjaimen ja Linguatronic-toiminnon lisäksi) on integroitu monitoimiohjaimen käsitukeen.

Touchpad-kosketuslevyn tunnistimet tunnistavat yhden tai useamman sormen kosketuseleet, pyyhkäisyt sekä loitonnus- ja lähennyseleet (sormia levittämällä ja nipistämällä). Kirjoitusmerkkien tunnistuksen ansiosta käyttäjä voi syöttää käsin kirjoittamalla kirjaimia, erikoissymboleja ja numeroita kaikilla keskusyksikön kielillä. Kosketuslevyn takana on kolme kosketusherkkää näppäintä, joiden avulla tärkeitä toimintoja voi käyttää nopeasti ja suoraan (Takaisin-toiminto, Suosikkivalikon haku, Audio-pikavalikko). Touchpad-kosketuslevy antaa käyttäjälle selvästi tuntuvan kuittauksen kosketuspinnan tai näppäimien käytöstä. Käytön helpottamiseksi Touchpad-kosketuslevyn symbolit ovat pimeällä valaistut.

 

 

AMG Performance -autot.

Huippusuorituskyky ja aito ajodynamiikka AMG:lle tyypilliseen tapaan. Mercedes-AMG valmistaa Performance-autoja ja urheiluautoja, mutta Mercedes-AMG on myös lupaus. Lupaus ottaa aina yksi askel pidemmälle ja toteuttaa jäljittelemättömällä tavalla se, mikä vain on teknisesti mahdollista. Näin luodaan poikkeuksellisia autoja poikkeuksellisille ihmisille. Tervetuloa Mercedes-AMG:n maailmaan.

Uudessa G-sarjassa on saatavana malli Mercedes-AMG G 63.

 

Design mullistaa katukuvan.

Tie sulaa. Vai onko se sittenkin vain suihkulähteen muodostama kimmeltävä vesikalvo? Mercedes-AMG G 63 -mallille sillä ei ole väliä. Se vakuuttaa joka tapauksessa ulkopuolen voimakkaan muotoilunsa avulla. Se tekee selväksi heti alusta lähtien: minä tiedän, mihin tieni vie. AMG:lle ominainen jäähdyttimen säleikkö, lisävarusteiset 22-tuumaiset vanteet sekä näyttävä AMG Performance -pakoputkisto, jossa on kaksi kromattua kaksoispakoputken päätä molemmilla sivuilla, antavat tälle kulttiautolle omintakeisen ilmeen. Mercedes-AMG G 63 ei tee eroa eri ajoalustojen välille. Mutavelli kelpaa sille yhtä lailla kuin asfaltti. Sen suorituskyky on esimerkillinen. Se on ollut maastossa jo pitkään voittamaton. Tämä maastojätti vakuuttaa kuitenkin myös kaupunkiajossa erinomaisella ajettavuudellaan. Tämä auto on kuningas myös viidakon ulkopuolella: kaupunkiviidakon kuningas.

 

Teknologia on sen voiman keskiössä.

Edistyksellinen teknologia kohtaa alkukantaiset äänet: uusi Mercedes-AMG G 63, jossa on nelilitrainen AMG V8 -biturbomoottori, kehittää 430 kilowatin (585 hv)[1] tehon ja 850 newtonmetrin maksimiväännön[1]. Näillä eväillä jokaisesta ajomatkasta tulee intensiivinen kokemus.

Kytkettävä AMG Performance -pakoputkisto saa ilman väreilemään. Kuljettaja voi valita pakoputkiston äänimaailman itse: pitkän matkan ajoon soveltuvista hienostuneista äänistä aina tunteisiin voimakkaasti vetoaviin ääniin. AMG RIDE CONTROL -alusta puolestaan tarjoaa mahdollisuuden valita alustan asetukset yhdellä napin painalluksella. Uuden Mercedes-AMG G 63:n ajo-ominaisuudet voidaan näin ollen sovittaa joko ajoalustan tai vaikkapa yksittäisen kuljettajan ajotavan mukaan.

[1] Tehoa ja vääntöä koskevat tiedot asetuksen 715/2007/EY ja sen voimassa olevan lisäyksen mukaan.

 

 

Odotuksia suurempi.

Uusi Mercedes-AMG G 63 Edition 1 tulee räjähtävällä vauhdilla. Erilaiset varusteet on hallitusti mukautettu toisiinsa, ja ne yhdistävät Mercedes-AMG:n urheilullisuuden totuttuun ainutlaatuisuuteen erittäin yksilöllisellä tavalla. Se sopii täydellisesti auton huomiotaherättävään ja ilmaisuvoimaiseen tyyliin.

 

Yksilöllinen ulkopuoli.

AMG Night-paketin elementit muodostavat yhdessä sivuseinän laavanharmaan kalvon ja punaisen koristeviivan kanssa ulkopeileissä perustan yksilölliselle ulkopuolelle. Tämä paketti kääntää kaikki katseet puoleensa kuuden valitun maalivärin ja mattamustaksi maalattujen 22 tuuman ristipuolamuotoiltujen ja punaisella vanteen reunalla varustettujen AMG-takovanteiden ansiosta.

 

Urheilullisia kohokohtia sisätilassa.

AMG Performance -istuimista tulee mustalla AMG-nappanahalla ja punaisella segmenttinauhalla ja punaisilla kontrastikoristeompeleilla varustettujen pehmusteiden ja kromatun koristelistan ansiosta vielä yksilöllisemmät. AMG Performance -ohjauspyörä punaisilla kontrastikoristeompeleilla ja AMG-somiste-elementit Carbon red pepper -värisinä tuovat vielä lisää urheilullisia kohokohtia sisätilaan.

 

Ulkopuolen kohokohdat yhdellä silmäyksellä.

  • AMG Night-paketti
  • 22 tuuman ristipuolamuotoillut AMG-takovanteet mustaksi maalattuina ja punaisilla vanteen reunoilla
  • Kuusi ainutlaatuista maaliväriä: polarvalkoinen, obsidianmusta, seleniitinharmaa, designo timantinvalkoinen bright, designo yönmusta magno tai designo platina magno
  • AMG-urheiluviivat sivulla harmaalla kalvolla
  • Ulkopeilit punaisilla viivoilla

 

Sisätilan kohokohdat yhdellä silmäyksellä.

  • Aktiiviset monisäätöistuimet mustalla AMG-nappanahalla ja punaisella segmenttinauhalla ja punaisilla kontrastikoristeompeleilla
  • AMG Performance -ohjauspyörä mustana ja punaisilla kontrastikoristeompeleilla punaisella kello 12 -merkinnällä
  • AMG-somiste-elementit Carbon red pepper
  • Kojelauta, keskikonsoli, Kneepads, ovet ja istuimet takatilassa punaisille kontrastikoristeompeleilla
  • Edition 1 -mallin jalkatilan matot mustana "AMG"-tekstillä ja punaisella koristeompeleella

 

LUE LISÄÄ MERCEDES-BENZ MALLISTOSTAMME

 

Mercedes-Benz G-sarja 350 d alk. 185 175,38 €

Mercedes-Benz G-sarja 500 alk. 223 560,60 €

Mercedes-AMG G 63 alk. 318 061,53 €